Review: The Girl in the Ice | Robert Bryndza

Het heeft even geduurd, maar ik vond eindelijk weer de tijd om verder te lezen in het eerste deel van de Erika Foster reeks van Robert Bryndza. The Girl in the Ice werd bekroond tot bestseller, maar is dat ook terecht? Tijd voor een review!

Het verhaal

The Girl in the Ice gaat over de rijke familie Douglas-Brown, en dan meer bepaald over de rebelse dochter Andrea die vermoord wordt teruggevonden onder een dikke laag ijs. DCI Erika Foster gaat meteen aan de slag met de jacht op de moordenaar, maar stoot tijdens haar onderzoek op heel wat obstakels. De media springen meteen op de moord en speculeren erop los. En de rijke familie van Andrea probeert het onderzoek zoveel mogelijk naar hun hand te zetten.

Zo rebels als Andrea Douglas-Brown was, zo rebels is Erika Foster. Ze lijdt het onderzoek op haar manier en dat zint heel wat mensen niet, vooral de familie van Andrea. Erika wordt van het onderzoek gehaald en vervangen, maar kan het toch niet loslaten en gaat nog steeds op zoek naar de moordenaar. Al snel blijkt dat de moord op Andrea niet de enige moord is die deze persoon op het geweten heeft.

En wat Erika niet weet, is dat de moordenaar haar ook al snel in het vizier heeft en akelig dicht in de buurt komt.

Favoriete fragment

Erika Foster is een personage dat zegt wat ze denkt en meteen doet wat in haar opkomt, zonder na te denken over de gevolgen hiervan. Zo wordt ze op een bepaald moment dan ook van het onderzoek gehaald en vervangen. Maar haar vervanger trekt al snel conclusies over wie de moordenaar is, zonder eerst nog andere pistes na te kijken.

Wanneer Erika dan ook achter een grote fout komt, wordt ze terug als hoofdinspecteur op het onderzoek gezet. Het moment waarop ze het briefinglokaal binnen komt en haar vervanger de deur wijst is dan ook mijn favoriete fragment van dit boek. Haar vervanger is niet bepaald het leukste personage en de attitude waarmee Erika hem op zijn plaats zet is echt ge-wel-dig!

Aanrader of niet?

Voor mij is dit boek zeker een aanrader voor iedereen die houdt van spannende verhalen en graag zelf ook op zoek gaat naar de moordenaar. Doorheen het hele boek ben ik zeker 5 keer van gedachten veranderd, maar uiteindelijk zat ik toch redelijk dicht in de buurt. Wie het is ga ik uiteraard niet verklappen, daarvoor moet je het boek maar zelf in huis halen! 🤫

Helemaal enthousiast geworden na het lezen van deze review? Lees dan ook zeker de blogpost waarin ik uitleg waarom deze boekenreeks mijn nieuwe verslaving is. En als het nog niet te laat is, zet dan zeker deze boeken op je kerstlijstje! 😉

Love, Hanne x